Mødetid: mindst 1 time og 15 min. før første kampstart.
Som stævneansvarlig har man det overordnede ansvar for at stævnet bliver godt afviklet. Til at løse denne opgave er der hjælpere, både fra division og det/de hold, som skal spille.
Inden kampene starter skal man sørge for at alting er gjort klar (kampskemaer, baner, borde og stole etc.). Det kan være en stor fordel at få printet kampskemaerne senest dagen inden stævnet. En guide til, hvordan man gør det, findes i bunden af denne side.
Det vil være en god idé at få fat i hal-manden som det første, når man kommer, så han kan finde stole og borde frem (medmindre han allerede har gjort det). Der skal bruges 11-13 stole og 1 bord pr. bane og 1 ekstra bord og 2 stole til de stævneansvarlige.
I tilfælde af afmeldinger, skal man håndtere dette ved at kontakte Midtjysk volleyballs kontor på tlf. 61676820 og så kan de hjælpe med at lave en ny turneringsplan, som kan være på Latourna næsten med det samme
Da I sandsynligvis er flere, som har er stævneansvarlig, er det vigtigt, at I får lavet en god overlevering. Man må ikke forlade stævnet før den næste ansvarlige er ankommet. Det vigtigste er at den nye stævneansvarlige ved, hvordan resultaterne fra kampene skrives ind på Latourna og hvilke andre opgaver, der skal løses.
1. Gå ind på https://latourna.com/?o=mjvb og vælg den turnering du vil printe kampskemaer for.
2. Klik på den lille firkant med pilen i øverste højre hjørne.
3. Login med koden 1234. Nu har man også adgang til at indtaste resultater.
4. Klik på den lille printer i øverste højre hjørne.
5. Vælg om du vil printe skemaer for alle kampe eller kun nogle af dem. Hvis noget af stævnet afholdes et andet sted, så kan man med fordel krydse de kampe af, man vil have skema for.